tisdag 11 mars 2008

Äntligen!

I söndags målade jag A säng för tredje och sist gången. Äntligen är den klar...
Tycker ofta att det är roligt att måla första gången, men när det blir både två och tre ggr så börjar jag att tröttna. Som jag nämt innan får ju inte saker ta tid ; ) Bäst hade varit om man kunde blunda riktigt hårt och önska att den skulle bli vit, poff och så var den det. I mitt nästa liv ska det gå...

Sängen hade min lillebror när han var liten, känns extra roligt tycker jag. Han är 17 år så det är ett tag sedan den användes. Kul att mamma sparat den, men hon kan ju aldrig slänga/göra sig av med nått så det är väl inte så konstigt kanske *ler*

Här kommer en före bild...

Klar...


A var så nöjd idag när han skulle lägga sig, hoppas det beror på att den är vit nu : )

Ha en fortsatt bra vecka Kram

10 kommentarer:

Det lantliga hemmet sa...

Hej! Äntligen får jag se sängen.. så fin den blev, det kan jag tro att han var nöjd att sova i den. Jag har inte heller något tålamod när det gäller att måla men man får bara bita ihop.. Ha en fortsatt skön vecka! p.s så smidigt med bloggkoll då kan man se precis vilka som har gjort inlägg, rekomenderas mycket.. Kram på er!

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att det har varit god natts sömn i den söta sängen!

Ha en fortsatt skön onsdag! Kram!

Anonym sa...

Hej !!! Vad fin den blev nu...Kram Sarah

Malin - I min trädgård sa...

Bra jobbat! Den blev ju jättefin! Vilken lyxsäng han får sova i nu, det är klart att det är därför han sover så gott - den vita färgen!

Inne o uteliv sa...

Sängen blev jättefin. Där sover han gott!
Se det så att det blir bra när det är klart. Då är det värt allt slit.

Jag törs nästan inte säge det, men...mamma har en utdragssäng som jag ska få. Idag är den brun, jag har tänkt måla den vit!
Ännu ett sammanträffande :)
Så fort golvet är lagt tänker jag ta hem den.

Ha det bra. Kram!

Det lantliga hemmet sa...

Hej! nu ska jag åka med fika till grabbarna klockan är 22.30 och har precis kommit hem..tihi.. ja du här får det snart vara köpstopp också.. åker till stockholm i maj så då ska det shoppas vill jag lova, så nu ska jag spara, får se hur de går?! ha en skön helg ni med! P.s vore kul och vi kunde träffas en helg framöver och äta en bit mat?..d.s Kram kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så söt sååå!!!!

Millan Kramar
~~~`*'*´~~~

~~* W I T H E ♥ L O V E *~~

Malin - I min trädgård sa...

Javisst! Då är Ikea toppen! Vårt hem är fullt med en blandning av Ikeamöbler och möbler som vi fått ärva. Men det blir ju väöldigt personligt när man blandar det så också.

Hoppas ni får en härlig helg!

Annie - Annalunda sa...

Så fin sängen blev...jag ska precis måla en liknande säng till min lilla Sarah på 2,5 år... Vilket härligt rum din lille kille har....och vilket ljuvligt kök!!!

Kram Annie

Kannor och karaffer sa...

Vilken skillnad - det blev en helt ny säng såå söt.

Ha det gott!
/Ann