lördag 16 februari 2008

Välkommen till mitt kök...

Idag tänkte jag att ni ska få se mitt kök. Hade sån tur att solen sken en stund nu på morgonen så då passade jag på att fota lite.



Här kommer man från hallen in i köket...

Sett från vardagsrummet...


Vår lilla "bar" bänk...

Tänk vad många timmar som tillbringas här!


Sist men inte minst, lite detaljer. Dessa burkar kommer från Panduro.

Mitt älskade köksbord som en vän gjort till oss. Vi fick detta i inflyttningspresent av våra familjer.

Ha en skön helg Kram

15 kommentarer:

Det lantliga hemmet sa...

Erat kök är helt underbart, man sitter bara och gapar, visade det för H och jag sa till honom att ett sånt kök vill jag ha.. hihi.. Vad tror du han svarade?! Den gode vännen har gjort ett jätte fint bord till er.. ha en skön helg Kramar K o H

Malin - I min trädgård sa...

Kul att du gillade layouten på min blogg! Ja riktigt härliga vinter/vårdagar är superhärligt! Riktiga njutdagar...

Jag är väldigt impad av erat kök... Jättefint! Vi håller ju på med vårat, men det blir bara större och större projekt för var dag som går ;). Vet inte var det kommer att sluta. Väggen som vi bestämde oss för att vi inte skulle ta ner är nu på väg ner... Typiskt oss, hihi... Vi får väl se var det slutar. Var kommer förresten era barpallar från? De var ju jättefina!

Ha en superskön helg! Kram!

This is Kia sa...

Jättefint kök, jag förstår att ni tillbringar mycket tid där. Jag har också titta på de där burkarna, visst är de söta. Vad fint att ni har en gammal spis i köket, ger extra lantlig känsla.

Kramar Kia

Maria sa...

Ett verkligen underbart kök, där förstår jag att ni tillbringar mycket tid!!

Köksbordet är såå snyggt!!

Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Vilket helt underbart kök! Jag är helt kär :-)

Bordet är superfint, vad kul att en vän har gjort det till er!

Malin - I min trädgård sa...

Tack för tipset på barpallarna! Okej Jönköping... Vi får se om vi hittar ngt lite närmre, annars kör vi ju genom Jönköping varje gång vi kör till Skåne... Tack iallafall!

Det lantliga hemmet sa...

Hej S.. ville bara varna dig om virus, det läggs in som kommentarer på våra sidor oftast är det engelska eller andra språk.. ville bara säga det.. vi hörs i veckan Kram karro

Solsjö - Under en vind sa...

Hallå!!! Vilket härligt kök ni har!! Ser så stort och rymligt ut, och framförallt med ett härligt ljus! Läckra barstolar också!

Va mysiga burkar från panduro, finns de nu eller är de ur någon tidigare säsong? Hade passat till dotterns rum...här ska det ju vara rosa nu! Idag har nästan all panel målats, det är nu bara en strykning kvar och den efterlängtade tapeten som kommer om ett par veckor....

Ha en fortsatt skön söndag!
Kramis!

Unknown sa...

Hej lilla du!! Så kul att få se lite helhetsbilder från dig!! Sååå fint...bordet var verkligen inte att leka med!! =) Tilda burkarna är verkligen bedårande fina...får nog bli några sådana framöver =). Menade du att du beställde en Tindra från Moas lovely things?? I så fall ångrar du dig inte...den är helt ljuvlig!! Sååå välgjord...=) Ha en underbar söndagskväll...lev, njut å va gla! kramisar Malin

Det lantliga hemmet sa...

hej.. jag skulle också precis maila till moa ang tindra ängeln..hihi.. ang viruset så tryck inte på dem utan bara kassera med att trycka på papperskorgen.. inga virus här inte!!! ha de gott kramar karro

faster atta sa...

Underbart kök! Det ser så ljust och fint ut!

Inne o uteliv sa...

Hej. Först och främst, vad fint ni har det.
Jag har nyligen börjat mitt bloggande och sitter och surfar runt lite när jag hamnar hos dig. Oj vad lika kök vi har, inredningsmässigt. Är det IKEA´s Askerum du har som köksluckor? Det har jag, vedspis, stort furubord som en bekant har gjort, stolar fr. Mio, lika kyl och frys som er. Har länge tänkt köpa barstolar till våran köksö i samma stil som era.
Vi har också en barnstol= jag är mamma till en snart 10 månaders kille. Vi har byggt vårat hus själva, flyttade in feb. 2005 och är inte helt klara ännu...
Ganska mycket vi har gemensamt. Kul. Ha det bra. Kram!

Malin - I min trädgård sa...

Ja visst är handdukarna gulliga! Perfekt till ett litet gulligt barn!

Ja vissa dagar är verkligen inte roliga... men då behöver man också pigga upp sig med ngt om t.ex. en liten shoppingrunda. Idag t.ex. ska jag njuta av nya Lantliv om ligger fräsch och oläst här på bordet.

Ha en bar kväll!

Inne o uteliv sa...

Hej igen...Det är inte samma person som gjort bordet, han bor i Borlänge. Många mil från Lima. Men tänk om...ibland är världen liten som sagt.
Ha en bra kväll. Jag kikar in snart igen.

P-lina sa...

Vilket fint kök ni har!!
tack för titten!

Hit kommer jag gärna tillbaka!

Kram/P-lina