måndag 4 februari 2008

Solen visar fläckar...


Ja ialla fall på mina fönster, så idag har jag varit flitig och puttsat alla fönster ( 20 st). Här ser ni en skymt av mitt hus, det är en bit av vår altan och den delen av köket där matbordet står. Altanen hoppas jag vi ska göra färdig nu till våren, det fattas lite bitar ner mot gräset. Den ska även oljas, är på 80 kv.meter så det tar en stund. Eftersom gräsmattan kom till i sommras har det varit guld värt att ha altanen innan att sitta på när det varit grus runt omkring.

Fotade även ner mot sjön Hindsen där jag stod. Tyvärr ser man mest av den när det inte är grönt ute...



Ha det gott alla vänner...

6 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint ni bor!!! Visst är det en skön känsla att bo vid vatten!?

Blev så osäker på bordets mått här hemma....så jag mätte det, det är 220 cm långt och inte 180 som jag hade skrivit (har ändrat i inlägget!). Soffan är 195, alltså kortare än bordet. Det spelar ingen roll tycker jag. Jag målar med en färg som heter Futura antikvit nr 812. Den finns hos Granngården/Lantmännen vilket är smidigt då jag kan hitta den på hemmaplan.

Ha det gott, kram!

Det lantliga hemmet sa...

sååå duktig du är.. får faktiskt lite dåligt samvete för mina fönster hemma..men men dem blir väl putsade någon dag iallafall.. hoppas allt är bra med er annars? har A börjat på inskolning ännu?.. här hemma börjar det ta sig rejält i renoveringen skönt.. ha de gott
kramar K

Det lantliga hemmet sa...

hej igen.. kopiera bara hjärtat från min sida så ska det fungera.. brickbordet kommer imorgon till värnamo hoppas jag..hihi.. men man har ju längtat lite efter det nu..

Det lantliga hemmet sa...

p.s. fin utsikt.. tråkigt att man bara kan se sjön på vintern det är som då.. kram kram ..d.s.

Sophie sa...

Här hemma skulle det oxå behövas putsas fönster, måste ta tag i det någon dag :)

Vad vackert du bor, med utsikt över sjön!

Ha det bra/ Wilmas vind

Handplockat sa...

åh nu blir jag avis
20 putsade fönster
suck här är full vinter

himmel vad jag önskade att jag hade putsade fönster

ha n bra onsdag