onsdag 6 februari 2008

Det kom två paket!

För två veckor sedan kom paket nr ett som innehöll detta...


En bunt med tyg, vit lakansväv. Och utav detta har jag sytt gardiner till sovrummet. Visar tyvärr inte hela sovrummet idag, då jag väntar på bättre väder, så håll tillgoda med en glimt av gardinen istället.


Blev även våra initialer på då jag tyckte det såg lite naket ut.


Och knöt med spetsband efter många fina ord då jag försökte sy smala remsor att vända ut och in på, hade inte tålamod till detta då en remsa tog typ 45 minuter att vända på...morr...hade varit finast med det tycker jag.


Paket nr två är detta....


En gåva till min sons första kusin och ett par "ägg" till mig själv. Har liknande sen innan, men dessa var lite mer VITA, hihi. Tänker hänga upp dessa nu även om det inte är påsk.
Den andra saken är denna mugg till min KÄRLEK på alla hjärtans dag.


Allt kommer från Systerlycklig, se bland favoritlänkar...
Det var allt från mig idag Kram

12 kommentarer:

Unknown sa...

Jisses så mycket fint! Det måste har kännts som rena rama julafton då du öppnade paketet!! =) Gardinerna är helt underbara!! Särskilt med monogrammen på..har inte tålamod med att sy gardiner..köper hellre färdiga ti-hi.. Blev det några semlor eller smaskade du på mina??=) kramar Malin

Det lantliga hemmet sa...

sååå duktig du är..dem blev jätte fina, men har du sytt monogrammen själv??!!.. blir allt lite avis=).. själv ska jag också sy gardiner idag så jag hoppas dem blir färdiga till att hänga upp imorgon.. ha de gott kramar karro

Malin - I min trädgård sa...

Men vad mycket fint du visar! Mmm... "paketer" (som vi sa när vi var små) är ju det roligaste som finns, speciellt om det innehåller sånt där! Menar du att du har sytt monogrammen själv? Fantastiskt. Jag tycker att gardinerna blev jättebra och jag gillade verkligen touchen med spetsen - blev ju verkligen personligt.

Angående det där med kök - du kanske har några tips och ideér? Framförallt när du skrev det där med att rätta till misstag - är det ngt speciellt du skulle gjort annorlunda? Ditt bästa kökstips, helt enkelt!

Ha en skön kväll!

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken underbar gardin!!!! Nu blir jag sugen på att sy en jag också....har planer på nya till dottern! I eftermiddag har jag och barnen besökt tygaffär, samt tapet och måleributiker....Nu är en tapet köpt och en är beställd...och takfärgen finns hemma....en matta finns hemma och lite plock! Snart kan vi börja med dotterns rum! Ska bli så kul!

Muggen var jättefin! kan ju användas som kruka för en hjärtan på tråd också kanske....

Ha det gott, kram!

Det lantliga hemmet sa...

en liiitteenn fråga, var har du köpt lakansväven är sugen på sånt tyg.. kram karro

Anonym sa...

Hejsan hejsan!!! Så mkt fint, får komma till dig ngn dag!!! Vi höres sen i em.*ler* Kram Sarah

Dorthe ♥ sa...

Vilken mysig blogg du har!

Kram
Dorthe

Mitt vita staket sa...

Hej..jättefin vart den gardinen..o fin blogg har du...Kram..Sussie

Karin i Villa Grå sa...

Vilken fin gardin! Och muggen, och ALLT! Vilket ögongodis du bjuder på!

Kram, Karin

Maria sa...

Vilken vacker gardin, snyggt broderat....muggen var ursöt OCH äggen förståss *blink*!!

Ha en skön helg!!

Maria sa...

Tack snälla du, vi har renoverat för fullt det senaste halvåret och fått skapa exakt hur vi vill ha det...i minsta detalj!

Länkar dej jag med......

Jes/Vita villa vila sa...

Å vilken underbar gardin! Vad duktig du är :) Jättesöta saker från Syster Lycklig oxå, det är verkligen en fin butik :)

KRAM Jes