måndag 28 januari 2008

Pyssligare av fint väder?!

Jag är sådan att så fort solen lyser, kanske inte på sommaren men just nu, så blir jag så sugen på att pyssla med något eller ta mig an nått projekt. Igår hade vi strålande väder här och jag hade fullt upp med att damma och damsuga upp alla "råttor" som visade sig då ;-)

Även inne i mitt vitrinskåp där jag hittade denna söta låda jag fått av en vän på alla hjärtans dag för 4 år sedan, tack Sofia!


Och titta vad man kan göra, visst blev det gulligt...Nu pryder den mitt bord i tv-rummet.


Idag börjar jag med mina hissgardiner till sovrummet, hoppas kunna visa upp dom till helgen!


Ha det gott *allehopa*...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Burken är jättefin och blev så söt med hjärtan-på-tråd!
Lycka till med virkprojekten! Själv har jag fått stickdille igen nu så virkningarna ligger på hyllan ett tag.
Ha en fin vecka! /Klara

Det lantliga hemmet sa...

så fint med burken, konstigt att man kan göra så lite av något.. håller med dig om att man blir alldeles sugen på en massa saker att göra.. hihi.. ha en skön dag.. kramar Karro

faster atta sa...

Så fint det lev med blomman i burken!!!!

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Det blev jättefint med blomman i den fina burken.
Det är rätt så skoj att virka när man kommer igång, det finns många böcker på bibblan, om virkning för nybörjare.
Ha en trevlig vecka.
Kram Liselotte

Malin - I min trädgård sa...

Vilken god vän du har - den burken var ju jättefin!

Malin - I min trädgård sa...

Jag vet faktiskt inte om du har frågat mig innan om dem, det är många som har frågat =). De är köpta på Berrys i Stockholm. Bra pris var det också! Finns i tre storlekar, mina är mellanstorleken.

Anonym sa...

Bäst du tar en sak i taget ;)
Virka är smidigast... särskilt om man virkar överkast/duk av rutor. Lätt att ha med sig överallt, inte så mkt att dra med sig. Ha det bäst! kram Klara

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå fin burk!!!!! Visst blir man extra sugen av ljuset! Kramis och gokväll!

Sophie sa...

Hej!
Känner igen mig i ditt virkprojekt. Brukar också börja att sticka och virka ibland, men det blir alltid mormor som får göra färdigt det :) Jag kommer alltid med ursäkter som att jag får kramp i handen eller sår på tummen.....så då tar hon över.
Hoppas det går bättre för dig, för det är ju ganska roligt :)

Ha det bra/ Wilmas vind

Vårt lilla hem sa...

Jag älskar burkar, av alla de slag! Din är verkligen superfin! Och det blev såå fint med "hjärtanen" i! :)

Kram! Jenny

Unknown sa...

Har oxå haft äran att få en fin vitmålad burk av Sofia =)!! Så roligt att få...Ha det så gott! kramar Malin