fredag 25 januari 2008

Nu är det virkat som gäller...

Jag har länge varit förtjust i virkade föremål, inte för gulliga men lite sådär lagom saker. Har tex ett virkat överkast i min ljusa soffa. Det är fint och det skyddar lite ialla fall.
Igår var jag på en liten shoppning runda, hittade dessa söta grytlappar på Hemtex för 25 riksdaler.



Sen var jag och köpte 1,5 kg garn och en virknål. Ska försöka mig på att virka en kudde...


...och ett överkast


...med hjälp av mormor. Tror att det är hon som får göra det mesta då jag aldrig har virkat.
(Bilder från brochyr " Virkat & stickat" Marks & Kattens.
Så nu vet ni vad jag har att pyssla med ett tag framöver, hihi.

Ha en bra helg, kram!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så gulliga grytlappar.
Och överkastet med kuddar blir säker jätte sött!

Kram ML

Skatan sa...

Wow! Så duktig du är!! Önskar lycka till.

/Imponerad Skata

Det lantliga hemmet sa...

Hej S! vi ville bara tacka för en jätte trevlig kväll, det får vi verkligen göra om.. får komma hem till dig en dag och se hur ni har det..hihi..

lycka till med virkningen..!!
Hälsa familjen
kram K och H

Solsjö - Under en vind sa...

Jag kan inte ens virka en ruta till ett täcke....blir imponerad av alla som kan!

Ha en fortsatt skön söndag! Kram!

Vårt lilla hem sa...

Vilka fina grytlappar!!

Jag älskar att virka! Fast de får inte bli för mycket virkat hemma, jag säger som du - det får va i lagom doser! :)

kram! jenny

Skatan sa...

Ja men självklart! Jag undrar om jag inte redan har länkat dig...ooops ;-)

VI ses!

junhe sa...

lycka till med virkprojektet=)