tisdag 22 januari 2008

Projekt "måla säng"

Idag har jag burit in A säng från garaget. Den här stått där ute i typ ett halvår för jag har tänkt att jag ska måla den en dag när jag har tid...och den där tiden har inte kommit än.

Men om ett par veckor ska han skolas in på dagis så då tänker jag vara effektiv och måla den och några andra av mina projekt.

Jag har ändå bäddat den och gjort lite mysigt i ena änden av vårt sovrum för att börja öva lite smått att ligga i den. Vilket känns lite svårt tycker jag, då jag är en riktig hönsmamma som gärna har honom bredvid mig.

Men ett litet smakprov får ni av täcket jag sydde till honom när han var bebis, snyft vad tiden går fort!


Kram S

10 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Oj vilket fint litet lapptäcke! Har själv liknande ambitioner till min lilla pojke, men tiden finns helt enkelt inte. Men en dag kanske... Då hoppas jag att det blir lika fint som ditt!

(Förresten tycker jag att din blogg är så härlig att den får en Make my day award)

Solsjö - Under en vind sa...

Visst går tiden fort! DEt därtäcket var så sött, passar ju bra att ha kvar framme på sängkanten! Kram!

Unknown sa...

Men sååå fint! Jag har två sängar med ståendes i ett uthus, som jag oxå i ett halvårs tid har tänkt att måla!! Får se när det blir av..=) Stor kram på dig och välkommen framöver. /Malin

Det lantliga hemmet sa...

jätte fint täcke, funderat många gånger om man ska sy ett till våran säng, men det är ett väldigt stort projekt.. tack för kommentaren.. ibland så tänker man ju till lite så att det inte ska bli tråkigt att besöka mig..hihi.. lina och jag är riktigt sugna på att åka till den där affären..hihi
ha de gott kram K

Anonym sa...

Hej vännen!!! Åååå, detta underbara täcke. (som jag alltid säger om det) *ler* Vi får ta en titt ut till er ngn dag framöver!!! Kram kram

Det lantliga hemmet sa...

hej S.. får gratulera till U och N lilla flicka sååå söt hon var, H sa detta när han kom hem så jag kollade nätet och dem var med..roligt.. fick ditt sms ang lördag hihi då får vi väl lita på honom då.. vi ses.. kram karro

LivetHosOssTre sa...

Jätte vackert!

Länkar till dig i min nya blog

ww.metrobloggen.se/livethososs

hoppas det är okej!?

kramar!

faster atta sa...

Underbart lapptäcke du gjort till lillpojken!!!! Tänk, det kan han ge vidare till sina framtida barn....

Vårt lilla hem sa...

Åh så fint!! Ser så himla mysigt ut!

Kram kram, Jenny

Vintage House sa...

hej,
monogramet går att köpa på stoff och stil de har alla bokstäver..
Blomman kom jag inte ihåg för det var längesedan jag köpte den..
mysig helg på dig
kram sandra