lördag 5 januari 2008

Idag tänker jag visa...


...vår hall och lite detaljer som jag gillar!


Först ut är min byrå som jag är sååå nöjd med, den slukar så mycket saker. Nu när man fått barn så är den perfekt att förvara alla hans vantar/mössor ect, som ligger i barnvänlig höjd. Perfekt eftersom han lärt sig att ta på mössan själv!

När vi förlovade oss fick vi detta fina nyckelskåp från Two Faces, jag tycker det är rätt tidlöst och det passar mig bra!

I fredags var jag och min vännina Johanna (tack för en trevlig dag Johanna ;-) i Jönköping och shoppade. Det blev bl a detta lilla väggskåp som nu pryder hallen...
Det är köpt på Fågel Blå som har så himla många fina saker, framför allt möbler!
Blev även en garderob till sonen, men den visar jag en annan dag...


Sist men inte minst visar jag min spegel som passar in så bra i resten av möbelemanget!
Den är köpt på MIO och var en av de första sakerna jag köpte när vi skulle flytta in i huset.


Hoppas nu att ni får en mysig söndag, här har det kommit ännu mer snö inatt så det blir väl till att gå ut en runda om en stund, så vi hinner njuta lite av snön innan den töar bort!

Ha det så himla gott!

8 kommentarer:

Det lantliga hemmet sa...

åhh, vad fint skåp..den affären missade jag och lina när vi var där..ligger den inne i stan eller??
ja du när man är i såna affärer så finns det väldigt måååånnggaa saker man vill ha..fint i hallen din..längtar till min stora hall också..den lilla är ju klar!! ha en fortsatt trevlig helg. kramar !!

Solsjö - Under en vind sa...

Vi har väl ungefär så mycket snö som ni hade igår då....har inte kunnat åka i gräsbacken, men på asfaltsväggen som är en lång backe. NU har vi luftat oss i två timmar, inkomna med rosiga kinder...
Så fint du har i hallen!!! Ett sånt litet skåp har jag nästan likadant, skillanden är två lådot och ingen glasdörr. Jag har beställt mitt hos Fridas gård. Fågel blå är en supermysig butik, har dock inte varit där sedan de flyttade från A6. Men när det fanns där köpte jag en hel del....
Ha en bra dag! Kramis!

NICOLINAS BONING sa...

Vilken rymlig och fräsch hall du har!
Byrån är den från det stora varuhuset med dom platta paketen?
Är den det så har vi lika,bara det att jag har bytt knopparna,men den är verkligen en klädslukare:-)
Hälsn/Birgitta

Det lantliga hemmet sa...

Ja det är inte lätt när dem vill arbeta mer än att göra saker färdigt hemma..Ja sa till H att vi skulle bjuda hem er framåt, tiden rinner iväg väldigt fort. sen jobbar man ju helger ibland med..vi hör av oss..p.s du och A får ju gärna komma annars också..d.s kramar

Malin - I min trädgård sa...

Och jag länkar tillbaka!

Vilken härlig byrå! Jag förstår att du gillar den - både fin och sväljer massor. Detär så roligt att se hur andra har öblerat sina rum tycker jag. Är er hall också så att ni inte direkt har fönster? Det ser ut så på bilden. Det tycker jag är lite knepigt... viktigt med ljus. Men det hjälper ju förstås om man har vitt omkring sig ;-)!

Malin - I min trädgård sa...

Jag glömde ju skriva att tvättkorgarna kommer från Berrys i Sthlm. Jag har länkat till dem i min text. De fanns i tre storlekar och mina är i mellanstorleken för 249 kr!

Vitt är vackert sa...

Ååå vilken fin hall ni har!!! Stor och härlig ser den ut att vara! Å jättefina möbler! Våran hall är liten tyvärr, men det ska nog bli nåt fint och användbart av den också nån gång...

Superfin blogg överhuvudtaget! Får titta bättre en annan dag!!

Kram Ellinor

Millas hem sa...

Jättefin hall!
Rymlig och fräsch, fina saker du hittat. Det är såå roligt att shoppa, eller hur?
Kram Camilla (Ny i bloggvärlden)