tisdag 8 januari 2008

Grått och trist!
Ja nu börjar jag nästan tröttna på detta gråa och trista väder,
kunde inte snön fått ligga kvar lite...
Nu vill jag ha lite sol och värma istället.
Hittade en härlig bild i min bok "25 Engelska Trädgårdar"
Denna bilden är underbar, en vacker dag ska jag ha en sådan hörna att slå mig ner i.
Fast då blir det nog med vita rosor ;-)

Hittade även detta citat som jag tycker man ska läsa lite då och då...

Du måste räkna med att leva varje dag

på ett sätt som får dig att känna dig tillfreds med livet-

så om det skulle ta slut imorgon,

kommer du att vara nöjd med dig själv

Jane Seymour

Ha en bra dag mina vänner!

10 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

DEn där hörnan skulle man gärna sitta i ett litet tag! Tänkvärt citat! Kramis!

Det lantliga hemmet sa...

jag har ju min syrenberså hemma med vita möbler som man får luta sig tillbaka i framåt våran och sommaren..Fin dikt..kram

Julias vita drömmar sa...

Huu vilket väder, är less jag med.

Tack för din fina kommentar. Vi har en farstukvist före hallen, den visar jag när vi fått i ordning med spröjs på fönstrena :)

Maria sa...

Ser oxå fram emot våren, har bara regn och rusk hela dagarna. Skall bli så kul att få lite ordning i trädgården. Hade tänkt plantera rosenbuskar!

Unknown sa...

Vilken ljuvlig soffa!! Och gudomligt vackra rosor!!! =) Citat är ofta sååå tänkvärda..härligt!! Gungstolen kan jag nog beställa...men vet inte än om den bara finns i liten modell eller vad den kostar! Kan kolla =) Stor kram på dig och tack för din fina kommentar /Malin

Vårt lilla hem sa...

Åh tänk att sitta där en ljummen sommardag och bara njuta!! Önskar jag hade en sån vacker hörna omgiven av så ljuva rosor!

Så fin hall ni har!! En sån byrå skulle jag med behöva :)

Ha en riktigt skön helg!

Kram, Jenny

Hanna i Det stora grå huset sa...

Stämmer bra det i texten , men lite otäckt ändå tycker jag... Bra ord men skrämmande...

Engelska trädgårdar är ju bland det bästa som finns... Är själv oerhört svag för ljusrosa rosor.. Längtar...

Ha en bra helg!
Hanna

Det lantliga hemmet sa...

Hej S! hoppas helgen har varit bra?? själv är man igång med den efterlängtade hallen..hoppas att man inte behöver vänta så länge bara nu på att det ska bli färdigt.. är ledig mycket denna vecka så har du inget för dig så kom gärna på en fika? ha de kram K

Det lantliga hemmet sa...

hej!! jag slutar vid 15 imorgon..så om ni har tid och lust får ni gärna komma då..om det inte är försent för eran del?? hör av dig kramar K

Unknown sa...

Det kollar jag gärna åt dig!! =) Ska till Stockholm till helgen och gå på mässa! Ha det så himla bra! Många kramar Malin