onsdag 26 mars 2008

Maria Vit

När jag fyllde 11 eller 12 år fick jag min första kopp Maria Vit. Tyckte då att det var sådär att få en servis när man hellre ville ha kläder eller skivor : )
Men idag måste jag säga att jag är så glad över detta. Det har hunnit bli tårt/serveringsfat, djupa dessertskålar och det ni ser på bilden. Tänk att det redan då fanns en mormor som tänkte att jag tycker om vitt, fast jag själv inte visste det *ler*.



För cirka 3 år sedan hittade jag dessa söta bakelsegafflar på Inreda.com. De används till både tårta, bakelse och kladdkaka.


Hoppas ni alla haft en skön påsk. Här är det vård av sjukt barn som gäller...
Ha en skön vecka Kram


6 kommentarer:

Det lantliga hemmet sa...

Hej!.. mysigt porslin, tur att din mormor redan då väckte intresset för den vita inredningen! hon har fattat poängen! hoppas att ni är på bättringsvägen och att helgen kan bli lite lugnare än den förra. kram på er och ha en mysig helg

Maria sa...

Ja, vilken tur att din mormor visste vad du skulle komma att tycka om!!

Den är nog den vackraste servisen jag set...och då överdriver jag inte ett dugg ;-)

Kram!

Malin - I min trädgård sa...

Vilket fint porslin och vilka söta gafflar! Jamen visst är det kul nu när man är lite äldre. Min mormor samlade Ostindia till mig... jag tycker de är så klassiska och vackra... Vilka gulliga familjer vi har ;-).

Ha det bra! Tack förresten - ja jag älskar verkligen vårt hus. Nä nu ska jag fortsätta krya på mig så att jag orkar ta hand om lilla sonen ordentlgit imorgon när pappa är bort...

Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Din servis är ju otroligt fin!! Den skulle gärna ha fått vara min....
Blir det en tur till Unik kanske?? Det var ett av mina shoppingställen igår...tog en liten förhandskik och shopping där...

Ha en skön kväll och helg, kram!

Inne o uteliv sa...

Vilket fint porslin! Jag gillar modellen på koppen.
Jag fick kaffeskedar i silver som barn, dom är jag jätteglad för idag. Men det var tråkigt att få när man var liten...

Ha en trevlig helg!
Kram

Anonym sa...

Jag blir så fikasugen när jag ser servisen! Tänk att en form kan påverka en så.