söndag 30 mars 2008

En liten utflykt!

Igår var jag och två vänner på en liten utflykt. Vi besökte Tranås där de har 3 st jätte mysiga butiker, Moster Malla, Mollys Hus och Forma Rum. De hade så mycket fint och vi blev så trevligt bemötta. Självklart blev det lite handlat och jag rekomenderar er att åka dit.

Här ska serveras vaniljsås.

Grytunderlägg till min lilla samling av fil de fer.

En vacker glaslampa i tv-rummet.

En krans, lite pärlor på tråd, ett hjärta och äppelgrönt band, som min vän hjälpte mig att göra iordning på vägen hem.

Detta söta väskset hittade jag till min son.

På hemvägen åkte vi även till Lustfyllt som ligger i Habo utanför Jönköping. Hon hade så mysigt i sin lilla butik, tyvärr handlade jag inget där, men bara att få gå runt och kika på allt gjorde mig gott! Och lite insperation fick man ju med sig hem...

Tack för alla snälla kommentarer, det värmer ända ut i tårna : ) Kram

11 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken mysig shoppingtur du varit på!! Fina saker!

Fortsatt skön söndag! Kram!

Det lantliga hemmet sa...

Hej Hej.. blir allt lite avis på dig, måste nog också åka till tranås.. Här hemma är det inte alls bra med mig har fått åka till akuten idag igen kunde inte andas på något håll..usch, hade en rejäl infektion så nu blir det pencilin 1 vecka framåt.. har inte sovit något alls dem sista nätterna!! Hoppas allt är bra med er och att Anton har börjat krya på sig!

underbara saker du har handlat!

ha en fortsatt skön vecka
Kramar karro

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hallå där!

Vad kul att du gillade min dopgris:o)

Jag använda vanlig vit blank sprayfärg. Som sagt, funkar till allt! Spraya inte för mycket på en gång bara då börjar det rinna. hellre 2 lager. Grisen köpte jag på Inspiration som finns över hela landet. (249:-)
http://www.inspirationsbutiken.se

Texten skrev jag med vanlig permanent overheadpenna som även funkar på glas och porslin.

Kramis Mia

faster atta sa...

Vilken härlig shoppingtur du verkat ha haft!!! Fina fynd!

Det lantliga hemmet sa...

Hej.. ja det förstår jag att det är skönt att han är pigg igen aldrig roligt när dem små är sjuka.. men det brukar väl vara så när dem börjar på dagis.. hörde att jonas också jobbade kvällen idag! Vi kan väl höras framåt om att träffas? ha de gott i veckan

kram på er!

fyra vindar sa...

har förstått att man måste åka till tranås. har hört en hel del om d butiker du nämner. sedan att få åka till lustfyllt är väl som grädden på moset eller? får bli en tripp dit med! fina inköp du gjorde iaf.
/sofia

Anonym sa...

Nu har jag läst igen, det är så fint. Så många fina saker. Varje gång jag ser något vitt och romantiskt så tänker jag på dej. Är så glad att du är tillbaka.
Puss och kram

Unknown sa...

Hej hopp!
Kan det ha varit sofia som var med hi-hi...??? och som hjälpte dig med kransen på vägen hem?? =) Kan nästan tänka mig det....Har de fått in en massa fina saker i Tranås eller ska man vänta lite till?? Är sååå sugen ti-hi...Här finns det alltid en massa saker kvar till dig, det vet du!! hi-hi...Ha det gott och hjärtligt välkommen. kramar Malin

A home far away sa...

Vilka fina butiker du har varit i och så mycket dint du har handlat, avis är bara förnamnet:-)

Malin - I min trädgård sa...

Vilka fina grejer! vÄSKORNA ÄR JU SUPERSÖTA! oCH DEN DÄR GLASLAMPAN HADE JU PASSAT BRA HÄR HEMMA... VACKER!

hOPPAS ALLT ÄR BRA MED ER!

kRAM!

PS. Förlåt att jag skrek åt dig ;-)

Det lantliga hemmet sa...

hallå på er! inget nytt inlägg idag heller..tihi.. hur har ni det annars?? Här hemma har det kalasts hela helgen, skönt när det är över.. Ha de gott kramar karro