torsdag 28 februari 2008

Antons rum

Min lille kille på 1,5 år har ett eget litet krypin där vi brukar hålla till, men roligast är ju att dra ut allt i köket och tv-rummet ; ) vilket han gärna får göra!
Just nu är det ju inskolning och då har jag passat på att måla färdigt bordet och stolarna, som jag fick lite hjälp med på sportlovet av min syster.




Tycker själv att rummet känns lite kalt! Vad tycker du? Kom gärna med tips på hur vi kan mysa till det lite.
Eftersom han sover inne hos oss är hans nya säng ett jätte bra ställe att sitta och läsa böcker i, jag har sytt två kuddar men behöver nån till tror jag!?

Får ju inte glömma detaljerna...



Kom gärna med ideér, det tas tacksamt emot! Nu ska jag dra på mig målarkläderna igen och fortsätta med projekt säng...tiden går så fort när man har mycket att göra så nu hinner jag inte sitta och slöa mer ; )

Ses snart igen Kram

7 kommentarer:

Unknown sa...

Åh så mycket fina saker du har fixat med!! =) Grodan är ljuvlig..är det en leksak??
Ha en underbar helg! kramar Malin

Inne o uteliv sa...

Hej!
Roligt med barnrums bilder.Vad fint det blir, ljust och härligt. Håller ju själv på med min lille Linus rum och behöver massor med inspiration.

För att det inte ska bli så kalt vill jag tippsa att du lägger in en stor matta i fina färger. Den behöver inte vara hysteriskt färgglad bara för att det är ett barnrum, gärna lite milda toner och något matchande på väggarna. T.ex. tygtavlor som dämpar buller.

Ha det bra.
Kram!

Kristin sa...

Hej!
Vilket fint rum!!!

Jag skulle vilja tipsa om www.isa.nu/shop där det finns jättefina barntavlor att beställa, man kan anpassa storlek, färg och namn själv! Jag ska själv beställa därifrån snart...

Kram Kristin

Kannor och karaffer sa...

Åhh vad fint du gjort - kul att fixa till barnens rum.

Har sett många härliga vimplar att ha både på väggen och uppe i taket - kan kanske vara något.

Fram med symaskinen, lite tyg och snöre.....sen så!

Ha det gott!
/Ann

Vårt lilla hem sa...

Din som har verkligen ett superfint rum!! Du har fått till det så mysigt. Det lilla bordet och stolarna är ju för söta :)

Med tyg kommer man ju långt! Jag älskar kuddar och använder gärna tyg på tavlor. Och vimplar är ju himlas gulligt också :)

Ha en fin lördag! Kram, Jenny

Malin - I min trädgård sa...

Men åh vilket härligt och ljust rum han har! Jag ska fundera lite, men jag tyckte det såg härligt ut! Massor med plats för roliga lekar!

Anonym sa...

Hej hej.. Fick tips att kika in här.. ;-) Himla mysigt ni har det! Vad duktig du är.. Måste vara skönt med ett eget rum till A. Wilma har ju bara en liten hörna i vardagsrummet, känns sådär.. LÄNGTAR tills vi få det lite större! Få väl se hur det går.. Lycka till med inskolning och jobb! Hoppas vi ses snart. Många kramar Tina